Promjena navika plaćanja

Promjene u navikama plaćanja: više plaćamo debitnim karticama; gotovinu ne samo da koristimo manje, nego je i manje preferiramo

Trend smanjenja upotrebe gotovine i povećanje upotrebe kartičnih i digitalnih oblika plaćanja vidljiv je u svijetu već duži niz godina. Napuštanje gotovine kao oblika plaćanja najbolje dočaravaju sudski slučajevi u kojima se gotovinsko plaćanje nastoji „zaštititi“, odnosno kojima se želi onemogućiti postojanje u potpunosti bezgotovinskih trgovina (https://www.courthousenews.com/eu-magistrate-pushes-back-on-cashless-payment-rules/). Slučajevi potječu iz razdoblja prije pandemije covida-19 koja…

Details
Prehrana i kativnost u koroni

Zdrava prehrana, fizička aktivnost i dodaci prehrani u borbi protiv zaraze

U pogledu zaštite od zaraze korona virusom razumljivo je da je fokus prvenstveno na mjerama fizičke distance, maske i higijene. Međutim, zanimalo nas je koliku važnost građani pridaju povećanju imuniteta kroz zdravu prehranu, fizičku aktivnost ili uzimanje dodataka prehrani. Istraživanje na velikom, reprezentativnom uzorku online populacije pokazuje da tek svaki treći ispitanik pazi na zdravu…

Details
Klima 7mj2020 Naslovna ver2

Koliko epidemija koronavirusom utječe na potrošačku i ekonomsku klimu u Hrvatskoj?

Šesti kvartal za redom pratimo indeks potrošačke i ekonomske klime iz perspektive građana Hrvatske. Tijekom 2019. godine ti su indeksi bili relativno stabilni. Početak korona krize utjecala je značajno na pad optimizma, kako za vlastitu potrošačku klimu, tako i za procjenu ekonomske klime zemlje u kojoj živimo. U lipnju 2020. ti indeksi pokazuju lagani rast,…

Details
Maska

Kako motivirati na nošenje zaštitnih maski?

Vjerujemo da bolje razumijevanje barijera za nošenje maski može povećati učinkovitost komunikacije i motiviranja građana na promjenu ponašanja.   Građane koji nikad ili povremeno ne nose maske u zatvorenim prostorima, pitali smo da nam označe sve razloge koji imaju  utjecaja na odluku o tome da ne stave masku. Pitanje se odnosilo na period prije uvođenja…

Details
rad-na-daljinu

Rad od doma u vrijeme korona krize

Mnogi su poslodavci u vrijeme korona krize zaposlenicima omogućili rad od doma. Zanimalo nas je kako ljudi s iskustvom „home office-a“ doživljavaju ovaj oblik rada i žele li i u budućnosti nastaviti raditi na taj način. U našem velikom uzorku korisnika interneta, 29% je radilo od doma tijekom korona krize. Koliko je zadovoljstva taj način…

Details
nastava

Nastava na daljinu. A kako je vide roditelji?

Među mnogim promjenama koje je pandemija uzorkovala u svakodnevnici, briga o djeci donijela je nove izazove roditeljima.  Putem online nastave, škola se preselila u dom. Kako su to proživjeli učenici, a kako roditelji? Više od polovine učenika i studenata (56%) kaže da je učenje / praćenje nastave bilo veće opterećenje nego prije pandemije. Ovo je…

Details
MCIndex 2020 w1 naslovna

MasterIndex 2020 – prvi val

I u jeku krize izazvane korona virusom, u travnju 2020. završili smo s prvim valom MasterIndex istraživanja o navikama korištenja financijskih usluga za kompaniju Mastercard na više od tisuću online korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da 9 od 10 nas plaća beskontaktno, što se doživljava brzim, jednostavnim ali i zdravstveno i higijenski…

Details