Puno se piše i raspravlja o minusima po tekućima računima te jesu li oni dozvoljeni ili prešutni, hoće li se ukidati ili smanjivati te kako će građani i u kojem roku morati otplatiti vlastita dugovanja.
Minus po tekućem računu koristi velik broj građana; koriste ga oni s nižim, ali i oni s najvišim prihodima. Nekima on predstavlja nužnu potrebu zbog nepostojanja sredstava za pokrivanje različitih troškova života, a s druge strane ljudi viših primanja žele dostupnost različitih sredstava, pa tako i minusa, kako bi udovoljili svojim trenutnim potrebama.
Na financijsku stabilnost osim samih prihoda, važnu ulogu ima i način upravljanja novcem. Tu govorimo o financijskoj pismenosti – znanjima, vještinama, stavovima i ponašanjima koja omogućuju da donosimo ispravne financijske odluke za vlastitu dobrobit.
Čak 42% ispitanika iz našeg istraživanja nije zadovoljno s procjenom vlastite financijske pismenosti. Daleko najmanje su zadovoljni ispitanici iz najstarije (65+: 62%), ali i najmlađih dobnih skupina (16-24 g: 53%; 25-34 g: 44%). S druge strane, skupina u dobi od 45-54 godine najzadovoljnija je razinom svoje procijenjene financijske pismenosti (68%).
Financijska stabilnost povezana je s financijskom pismenosti bez obzira je li ona uvjetovana visinom samih prihoda, načinom upravljanja novcima ili jednim i drugim.
Ljudi koji teže spajaju kraj s krajem, procjenjuju se manje financijski pismenim.
Iz svega navedenog jasno je kako postoji potreba edukacije i razvoja financijske pismenosti, u čemu ulogu ima ne samo obitelj već i obrazovne i financijske institucije. Uvođenje ove teme u školstvo doprinjelo bi unapređenju financijske pismenosti i bolje pripremilo mlade za odgovoran, samostalni život. A od ovakvog pristupa i odgajanja financijski odgovornih pojedinaca koristi bi imala i šira društvena zajednica.
O istraživanju: Istraživanje je provedeno tijekom lipnja 2021. godine na 1.000 ispitanika starijih od 16 godina. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju.