Rad na daljinu dominantniji je među visokoobrazovanim (46%), onima koji imaju razvijenije digitalne vještine te među poduzetnicima (62%).
Samo 5% onih koji su tijekom pandemije radili na daljinu, ne vide nikakvu prednost ovakvog načina rada. Najvećom prednošću navodi se ušteda vremena jer se ne putuje na posao i s posla, a zatim i fleksibilnost radnog vremena.
S druge strane, 15% ispitanika koji su imali iskustvo rada na daljinu ne vide nikakve nedostatke. Od onih koji ih vide, podjednako često se navode sljedeći nedostaci: poteškoće u fokusiranju na posao, ometanje od strane ukućana, kompliciranija komunikacija s kolegama, problem s tehnologijom i internetom, balansiranje poslovnog i privatnog života, te osjećaj izoliranosti / usamljenosti.
73% ispitanika navodi da se osjećaju isto ili čak produktivnijim tijekom rada od doma. Prije godinu dana, taj udio je iznosio 66% što ukazuje na to da su se ljudi bolje prilagodili takvim uvjetima rada te povećali svoju efikasnost.
Je li takav oblik rada donio i više zadovoljstva samim zaposlenicima? Tu su mišljenja vrlo podijeljena. Znakovito je da u odnosu na godinu dana ranije, manji udio zaposlenika navodi da im rad od kuće donosi više zadovoljstva, a povećao se udio onih kojima takav način rada manje odgovora – barem što se tiče stupnja zadovoljstva!
Koliko vam je rad na daljinu / od kuće donio zadovoljstva u odnosu na rad u uredu / radnom mjestu?
Posljedično tome, povećao se i udio onih koji nikad ne bi pristali na način rada na daljinu: 22% u 2021. vs 15% u 2020.
Ipak, 78% zaposlenika s iskustvom rada na daljinu želi i u budućnosti nastaviti raditi na taj način. I to 51% za istu plaću, 26% za veću plaću, a 1% čak i za manju plaću.
Najviše se preferira hibridni način rada – kombinacija rada od doma i u uredu. Zanimljivo, prevalencija je prema većem broju radnih dana u uredu / na radnom mjestu nego li od doma. 36% ispitanika željelo bi raditi 3 ili više dana na svom uobičajenom radnom mjestu, dok bi toliki broj radnih dana 26% željelo raditi od doma.
Remote rad naročito je važan mladima; njih čak 80% preferira neki oblik hibridnog načina rada. Mogućnost rada od doma opcija je koju poslodavci neće moći zaobići. Mladima će vjerojatno to biti važno kod odabira poslodavca, a ostalim nešto što im omogućava veću fleksibilnost, a konačno i veće zadovoljstvo.
Istraživanje je provedeno tijekom lipnja 2021. godine, a u istraživanju je sudjelovalo 1.000 ispitanika starijih od 16 godina. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju.