Iako se približavamo početku uvođenja eura kao službene valute u Hrvatskoj, podržavanje uvođenja eura ne raste. 43% naših građana podržava, dok 40% ne podržava (uz 17% neodlučnih) uvođenje eura što je rezultat na razini onog iz lipnja 2022.
Uvođenje eura više podržavaju muškarci (55% vs 45% žene), građani stariji od 55 godina, stanovnici Zagreba i okolice (47%) i Sjeverne Hrvatske (50%), oni s višim primanjima (osobnih i u kućanstvu).
Informativna kampanja za uvođenje eura je počela i ljudi zaista bolje procjenjuju svoju razinu informiranosti o detaljima uvođenja eura, naročito oni koji i podržavaju uvođenje eura.
Na kvizu (objektivna procjena znanja) samo je 2% odgovorilo točno na svih 7 postavljenih pitanja. Najniža točnost odgovora je kod najmlađih ispitanika – u dobi od 16 – 24 godine.
Kako se naši građani informiraju o uvođenju eura i kojim izvorima najviše vjeruju?
Sve je veći udio građana koji se aktivno informira o uvođenju eura. Novinari / novinski članci i dalje su najčešći izvor informacija, međutim, najveći doprinos u odnosu na prethodni val uočava se za banke koje su očito odradile dobar posao vezan uz informiranje građana. Međutim, bankama je to i zakonska obveza. Naime, banke imaju obvezu informirati klijente o svim promjenama vezanim uz bankarske usluge i proizvode te o konverziji depozita i kredita. Svaki klijent je već trebao dobiti tzv. općenitu obavijest, ali isto tako može očekivati i individualnu obavijest s konkretnim iznosima koji će se preračunavati. Ljudi vjeruju u banke kao izvor informacija o euru. I tu se može vidjeti da su upravo banke najviše „narasle“ na procjeni povjerenja u odnosu na prethodne valove istraživanja.
Ono što naše građane najviše zanima su način kontrole onih koji se ne pridržavaju pravila konverzije (36%) te praktične implikacije uvođenja eura odn. izračuni njihove plaće, mirovine, iznosa na računima …
Članak je objavljen na portalu Točka na i:
Kako smo se pripremili za uvođenje eura? – Točka Na I (tockanai.hr)
Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku odrasle online populacije (stariji od 16 g.). Veličina uzorka za jedan val istraživanja je 1000 ispitanika Realizirana su tri vala istraživanja – tijekom ožujka, lipnja i rujna 2022