Šesti kvartal za redom pratimo indeks potrošačke i ekonomske klime iz perspektive građana Hrvatske. Tijekom 2019. godine ti su indeksi bili relativno stabilni. Početak korona krize utjecala je značajno na pad optimizma, kako za vlastitu potrošačku klimu, tako i za procjenu ekonomske klime zemlje u kojoj živimo. U lipnju 2020. ti indeksi pokazuju lagani rast, ali su još uvijek daleko ispod onog što smo imali tijekom prošle godine.
Procjena financijskog stanja kućanstva za razdoblje od sljedećih godinu dana, više ukazuje na pad pesimizma, nego porast optimizma. 35% građana procjenjuje da će financijsko stanje njihovog kućanstva bit lošije nego sada. Taj je stav najizraženiji kod građana u dobi 45 do 64 godine.
Što se tiče procjene gospodarskog stanja Hrvatske, situacija je tek nešto manje pesimistična nego prije 3 mjeseca. Velika većina građana smatra da će gospodarsko stanje u Hrvatskoj bit lošije nego što je trenutno. Čak 77% ih smatra da će rasti i nezaposlenost.
Ovakva klima sasvim sigurno ne pogoduje sveukupnoj potrošnji građana. Samo 17% navodi da će njihova potrošnja bit malo veća, a tek 5% navodi da će bit znatno veća u sljedećih godinu dana. Istu situaciju smo imali i u prethodnom kvartalu.
Bez rasta osobne potrošnje građana nema ni ekonomskog rasta u Hrvatskoj. Ublažavanje mjera suzbijanja pandemije utjecalo je tek nešto malo na građane, koji se i dalje ne osjećaju sigurnim da bi mogli trošiti, odn. većinom i nemaju što trošiti. Njih čak 29% navodi da ne bi mogli preživjeti više od mjesec dana da im se ukine glavni izvor prihoda.
Nažalost i ukupno zadovoljstvo životom niže je nego u prethodnom kvartalu (6.7 vs 6.9 na skali od 1-10).
O istraživanju:
Istraživanje se provodi na kvartalnim razinama od početka 2019. na 1.000 ispitanika tijekom jednog kvartala. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju. Zadnji val istraživanja proveden je tijekom lipnja 2020.
O kompaniji:
Improve Research & Analytics je grupa iskusnih istraživača i analitičara koji za cilj imaju pomoći klijentima da imaju bolji uvid o svojim korisnicima i potencijalnim korisnicima.
Članovi našeg ImproveOnline panela nam pomažu da kroz Online istraživanja dajemo valjane i vrijedne informacije koje pomažu u kreiranju novih usluga i proizvoda kao i poboljšavanju postojećih.
Kontakt za medije:
Gordana Vujević Hećimović
Market Researcher
e-mail: goga@improve.com.hr
tel: 091 4921 118