Nije lako štedjeti za budućnost koja djeluje daleko i apstraktno, kad je tako privlačno uživati baš sada. Naravno da jedno ne mora isključivati drugo. Ali istraživanje koje smo proveli na korisnicima interneta ukazuje da je potreba za većom samokontrolom u štednji prilično raširena.
Najčešće se kao financijski prioritet navodi potreba za više kontrole u štednji za dalju budućnost (33%), a zatim i u svakodnevnom trošenju – manje naglih i nepromišljenih kupnji (22%). Zanimljivo je da je kod mlađih od 30 godina, štednja za dalju budućnost najzastupljeniji prioritet (40% mladih).
Možda bismo u štednji bili uspješniji kad bismo imali neku strategiju ili pomoć koja bi je učinila zanimljivijom ili, kroz male korake, manje ‘nemogućom’.
Naše istraživanje je pokazalo da su mnogim internet korisnicima mobilne aplikacije vrlo privlačan alat za štednju. Aplikacija koja stalno informira o potrošnji i raspoloživim sredstvima zanimljiva je za 60 posto ispitanika. Aplikaciju koja omogućuje jednostavno odvajanje novca za određeni cilj i praćenje napretka odabralo je 65 posto ispitanika, a osobito je privlačna mladima (74%).
Svaki se drugi ispitanik rado oslanja ili bi se oslonio na pomoć financijskog savjetnika u matičnoj banci Pri tome je osobni kontakt tek nešto češće biran (43%) od online kontakata, kao što su web chat ili video poziv (36%)
Tehnologija otvara mogućnosti i prilike da se štednja i financijsko planiranje pretvore u poticajno iskustvo.
Informacije o istraživanju:
Istraživanje je provedeno u veljači, 2019. na uzorku od 570 ispitanika iz Improve online pool-a. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju