Među mnogim promjenama koje je pandemija uzorkovala u svakodnevnici, briga o djeci donijela je nove izazove roditeljima. Putem online nastave, škola se preselila u dom. Kako su to proživjeli učenici, a kako roditelji?
Više od polovine učenika i studenata (56%) kaže da je učenje / praćenje nastave bilo veće opterećenje nego prije pandemije. Ovo je u skladu s istraživanjem koje je provedeno na učenicima 7. razreda OŠ gdje čak 71% smatra da su češće dobivali velik broj zadataka koje je trebalo riješiti u kratkom vremenu (Ristić Dedić, Jokić, lipanj 2020).
Svaki četvrti učenik / student procjenjuje da je opterećen kao i prije, dok njih 19% navodi da su manje opterećeni.
Iz perspektive odraslih (većinom roditelja) koji imaju djecu u procesu školovanja, online nastava se percipira kao veće opterećenje ne samo za djecu, nego i za njih – roditelje. Opterećenje se razlikuje po dobi djece.
Roditelji s djecom koja pohađaju niže razrede osnovne škole daleko češće navode da su oni sami bili više opterećeni online nastavom organiziranom u vrijeme korona krize nego roditelji koji imaju stariju djecu. Zapravo, jedino kod roditelja koji imaju djecu na fakultetima veća opterećenost nije dominantan odgovor. Očekivano, roditelji mlađe djece morali su se više angažirati oko online nastave.
Ako su u obitelji prisutna i djeca predškolske dobi, pritisak na roditelje još je veći. Naime, veća opterećenost odraslih izraženija je u obiteljima u kojima osim „školaraca“ ima i djece predškolske dobi (75%).
Roditelji koji nisu zaposleni pa ne moraju balansirati i poslovne i privatne obaveze, relativno su rjeđe osjećali veće opterećenje (45%).
Koji oblik nastave se preferira u budućnosti, nakon iskustva kojeg smo imali? Žele li roditelji isto što i djeca?
Zanimljivo je da i djeca i roditelji najčešće preferiraju klasičnu nastavu u učionicama. S tim da djeca ipak nešto češće, nego njihovi roditelji, preferiraju kombinaciju klasične i online nastave. Očito su djeca osjetila i neke benefite online nastave, što je područje koje bi vrijedilo istražiti tim više što predstavlja vrlo izvjestan nastavni modul i u budućnosti. Puno je napora uloženo u samu organizaciju i provedbu online nastave. Trebalo bi istražiti načine kako bi cijeli proces bio što efikasniji i lakši za sve uključene strane.
Informacije o istraživanju:
Istraživanje je provedeno u lipnju 2020. na uzorku od 1000 ispitanika iz Improve online pool-a. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju.