Craft pivo ili takozvano “zanatsko pivo” pivo je malih nezavisnih pivovara, a prema hrvatskim zakonima njihova godišnja proizvodnja ne smije biti veća od 125.000 hl. Proizvodnja craft piva u Hrvatskoj je relativno mlada, počela je prije desetak godina, ali broj proizvođača i ljubitelja ovakvog piva neprestano raste.
U craft pivima, uz korištenje tradicionalnih sastojaka (ječmeni slad, hmelj, voda i kvasac) i načina proizvodnje, naglasak se stavlja na visokokvalitetne sastojke i kreativnost pivara. Ova piva su aromatičnija, različitih boja, okusa, tekstura, stilova, postotka alkohola, zanimljivih ambalaža i, sukladno svemu navedenom, imaju nešto višu cijenu.
Piva malih proizvođača sve su dostupnija i široj javnosti – osim što ih možete kupiti direktno od proizvođača, na web shopovima, neke od craft piva postale su dio redovite ponude trgovačkih lanaca i mogu se naći i u kvartovskoj trgovini. Sparivanje hrane i craft piva također je sve popularnije u Hrvatskoj. Pivo prestaje biti rezervirano samo za konzumaciju uz roštilj, a craft piva sve se češće nude i u vrhunskim restoranima i barovima. Osim toga česti su i eventi / festivali kojima je cilj upravo promicanje craft pivske kulture povezivanjem craft piva, hrane i glazbe.
Zanimalo nas je koliko često i u kojim prilikama se konzumira craft pivo.
Prema rezultatima našeg istraživanja više od polovice ispitanika (53%) isprobalo je neko craft pivo. Nešto češće su to muškarci (61%), u dobi od 45 do 54 godine (63%).
Najveći je udio ljudi koji konzumiraju craft pivo nekoliko puta godišnje (42%) ili rjeđe (27%). Samo je 7% onih koji ga piju čak i nekoliko puta tjedno. Češće ga konzumiraju oni u dobi od 25-34 godine (38% barem nekoliko puta mjesečno), te oni koji žive u Dalmaciji te Istri i Primorju.
Što se tiče podrijetla, više se preferiraju craft piva domaćih nego stranih pivara (86 vs.14%).
Craft pivo daleko se najčešće pije u kafićima i restoranima. Mladi u dobi do 24 godine češće piju craft pivo kod kuće, te na koncertima i festivalima.

Ipak, 47% ispitanika nije do sada probalo craft pivo, najčešće zbog toga što uopće ne vole pivo (28%) ili ne piju alkoholna pića (22%). Češće se radi o ženama i starijima od 65 godina.
Od ostalih barijera navode se okus, cijena i nedostupnost na prodajnim mjestima.

Pregled glavnih rezultata pripremili smo u obliku infografike:

Istraživanje je provedeno u periodu od 15. lipnja do 4. srpnja 2022. godine na 994 ispitanika starijih od 18 godina. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju.