PERCEPCIJA TURISTIČKIH REGIJA U HRVATSKOJ

U nedavno donesenoj strategiji razvoja održivog turizma u Hrvatskoj do 2030. godine kao jedan od ključnih izazova ističe se izrazita sezonalnost turističkog prometa te prostorna koncentriranost u Jadranskoj Hrvatskoj. Stoga se kao jedan od strateških ciljeva postavlja cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam. Postoje mišljenja da bi u svrhu ravnomjernijeg razvoja turizma trebalo razvijati jedinstveni turistički…

Details

U posljednjih nekoliko godina svjedočimo značajnim promjenama u ponašanju klijenata banaka

Donosimo vam nekoliko zanimljivih trendova iz istraživanja u kojem od 2019. godine pratimo tržište banaka i financijskih usluga (privatni korisnici) na velikim i reprezentativnim uzorcima online populacije. Posjete poslovnicama koje su se smanjile tijekom pandemije do sada se nisu vratile na pred-pandemijsku razinu. Vjerujemo da ni neće. Prava zvijezda pandemijskih promjena je m-banking (bankarstvo putem…

Details

Aktivnosti vinskog turizma u Hrvatskoj

Vinski turizam uključuje posjete vinogradima, vinarijama, vinskim festivalima i događanjima. Odnosi se na jednodnevne izlete ili kraća putovanja, čiji je glavni motiv kušanje vina ili posjeta destinaciji, vinskoj regiji te upoznavanje s njenom tradicijom. U našem istraživanju zanimalo nas je koliko ispitanika ima iskustva s aktivnostima vezanim uz vinski turizam te koje su im aktivnosti…

Details

Koliko građane zabrinjavaju klimatske promjene?

Nedavno je završen još jedan summit o klimi. Nakon prošlogodišnjeg u Glasgowu, i ovaj egipatski summit završio je u ne baš pretjeranoj optimističkoj atmosferi, barem ne za stručnjake koji se bave klimom. Nema novog iskoraka u smjeru postupnog ukidanja svih fosilnih goriva, uključujući naftu i plin. Postignut je dogovor o osnivanju fonda koji bi trebao…

Details

Što smo novo naučili o razvrstavanju otpada?

Prije godinu dana proveli smo istraživanje o pravilnom razvrstavanju otpada gdje smo, osim subjektivne procjene, proveli i test znanja. Rezultati istraživanja dostupni su u članku: Znamo li pravilno razvrstavati otpad? | Improve | Blog Dok se stanovnici Zagreba još uvijek navikavaju na plave vrećice i nova pravila razdvajanja otpada, donosimo rezultate novog istraživanja u kojem…

Details

Više ulažemo u zlato i kriptovalute

Štednja u bankama, ali i „čuvanje“ novca kod kuće najzastupljeniji su načini štednje hrvatskih građana. Zbog skorog uvođenja eura kao službene valute u Hrvatskoj, sve je više sredstava na računima banke. Nešto više od dvije trećine građana namjerava do kraja godine položiti gotovinu, koju drže kod kuće, na račun u banci radi automatske konverzije. Svaki…

Details

Gotovo svaki drugi građanin očekuje lošije financijsko stanje kućanstva

U trećem tromjesečju uočavamo pad indeksa potrošačke klime (-4pp), dok je indeks ekonomske klime nizak i relativno stabilan od početka 2022. Dvoznamenkasta stopa inflacije itekako utječe na financijsku snagu naših građana. 15% ispitanika navodi da u slučaju gubitka glavnog izvora prihoda, ne bi moglo pokrivati troškove života dulje od tjedan dana. Najviše su pogođeni mladi,…

Details

Kako sad razmišljamo o uvođenju eura?

Iako se približavamo početku uvođenja eura kao službene valute u Hrvatskoj, podržavanje uvođenja eura ne raste. 43% naših građana podržava, dok 40% ne podržava (uz 17% neodlučnih) uvođenje eura što je rezultat na razini onog iz lipnja 2022. Uvođenje eura više podržavaju muškarci (55% vs 45% žene), građani stariji od 55 godina, stanovnici Zagreba i…

Details