Kako istraživanje spontanih asocijacija može pomoći u pozicioniranju brenda

Za kreiranje efikasnih marketinških poruka i za pozicioniranje brenda, važno je jako dobro poznavati asocijacije (pridjeve, emocije, ideje, situacije) koje kupci povezuju sa vašim brendom ili proizvodom. Asocijacije su psihološke veze između brenda i potrošača. Te se veze grade postepeno iz iskustava koje potrošači imaju s brendom u različitim točkama kontakta. Za jasno i čvrsto…

Details

Pratimo li trendove u vinskoj industriji

Vinska industrija itekako je važna gospodarska grana u Hrvatskoj. Iako čini oko  1% svjetske proizvodnje, različitost podneblja i klimatskih uvjeta pogoduju raznolikosti vinske ponude. Ni najveće europske vinske sile (Francuska, Italija, Španjolska) ne mogu se mjeriti s našom zemljom u broju klimatskih zona u kojima uspjeva vinova loza. Sve je više malih proizvođača vina koji…

Details

Kako i za što štedimo?

Bez obzira na donedavno gotovo nulte kamatne stope na štednju i visoku inflaciju koja ne pogoduje  štednjama, iznos depozita u hrvatskim bankama raste. Od ukupne štednje, čak većina se odnosi na štednju građana (izvor: HNB). Prema rezultatima našeg istraživanja o aktualnim i preferiranim načinima štednje hrvatskih građana, štednja u bankama najzastupljeniji je oblik štednje. Udio…

Details

Krenule su mjere protiv masovne apartmanizacije, evo što domaći gosti misle o smjeru razvoja turizma

Stručnjaci već neko vrijeme upozoravaju na problem nekontrolirane apartmanizacije u Hrvatskoj koja dugoročno nije održiva. Prema statistikama u Hrvatskoj je trenutno 1,8 milijuna kreveta, a samo u prošloj godini u ponudu je stavljeno novih 55.000. Snažnom rastu privatnog smještaja, osim želje za brzom zaradom od kratkoročnog najma, pogodovali su i relativno niski porezi. No i…

Details

Jesen donosi pad optimizma građana

U prethodnom kvartalu očekivanja građana bila su znatno optimističnija i u pogledu gospodarskih kretanja i potrošnje kućanstva. Uočili smo brojne pozitivne trendove o kojima smo pisali u članku: Je li bilo bolje prije Eura i Schengena | Improve. No, sa završetkom turističke sezone, čini se da ulazimo u sivu jesen. Dok je indeks potrošačke klime…

Details

Je li bilo bolje prije Eura i Schengena

Je li nam Euro donio poskupljenje ili je kriva inflacija, jesmo li trebali ući u Schengen ili smo bili sretniji izvan njega, polemike su koje se vode u brojnim medijima, i u komentarima čitatelja ispod doslovno svakog članka na tu ili druge EU bliske teme.  Jedni tvrde kako nam je gore, drugi tvrde kako nam…

Details

Programi lojalnosti – korisni i isplativi

Kupci su zadovoljni uštedama koje ostvaruju putem programa lojalnosti, ali nedostaje im osobniji pristup. Više nego ikad važno je graditi odnos s potrošačima. Brojne tvrtke razvijaju programe lojalnosti kao jednu od taktika kako pridobiti naklonost i lojalnost kupaca. Obje strane imaju korist; kupac dobiva pogodnosti u vidu popusta, besplatnih proizvoda i dodatnih korisnih sadržaja koji…

Details