U posljednjih nekoliko godina svjedočimo značajnim promjenama u ponašanju klijenata banaka

Donosimo vam nekoliko zanimljivih trendova iz istraživanja u kojem od 2019. godine pratimo tržište banaka i financijskih usluga (privatni korisnici) na velikim i reprezentativnim uzorcima online populacije. Posjete poslovnicama koje su se smanjile tijekom pandemije do sada se nisu vratile na pred-pandemijsku razinu. Vjerujemo da ni neće. Prava zvijezda pandemijskih promjena je m-banking (bankarstvo putem…

Details

Aktivnosti vinskog turizma u Hrvatskoj

Vinski turizam uključuje posjete vinogradima, vinarijama, vinskim festivalima i događanjima. Odnosi se na jednodnevne izlete ili kraća putovanja, čiji je glavni motiv kušanje vina ili posjeta destinaciji, vinskoj regiji te upoznavanje s njenom tradicijom. U našem istraživanju zanimalo nas je koliko ispitanika ima iskustva s aktivnostima vezanim uz vinski turizam te koje su im aktivnosti…

Details

Koliko građane zabrinjavaju klimatske promjene?

Nedavno je završen još jedan summit o klimi. Nakon prošlogodišnjeg u Glasgowu, i ovaj egipatski summit završio je u ne baš pretjeranoj optimističkoj atmosferi, barem ne za stručnjake koji se bave klimom. Nema novog iskoraka u smjeru postupnog ukidanja svih fosilnih goriva, uključujući naftu i plin. Postignut je dogovor o osnivanju fonda koji bi trebao…

Details

Što smo novo naučili o razvrstavanju otpada?

Prije godinu dana proveli smo istraživanje o pravilnom razvrstavanju otpada gdje smo, osim subjektivne procjene, proveli i test znanja. Rezultati istraživanja dostupni su u članku: Znamo li pravilno razvrstavati otpad? | Improve | Blog Dok se stanovnici Zagreba još uvijek navikavaju na plave vrećice i nova pravila razdvajanja otpada, donosimo rezultate novog istraživanja u kojem…

Details

Više ulažemo u zlato i kriptovalute

Štednja u bankama, ali i „čuvanje“ novca kod kuće najzastupljeniji su načini štednje hrvatskih građana. Zbog skorog uvođenja eura kao službene valute u Hrvatskoj, sve je više sredstava na računima banke. Nešto više od dvije trećine građana namjerava do kraja godine položiti gotovinu, koju drže kod kuće, na račun u banci radi automatske konverzije. Svaki…

Details

Gotovo svaki drugi građanin očekuje lošije financijsko stanje kućanstva

U trećem tromjesečju uočavamo pad indeksa potrošačke klime (-4pp), dok je indeks ekonomske klime nizak i relativno stabilan od početka 2022. Dvoznamenkasta stopa inflacije itekako utječe na financijsku snagu naših građana. 15% ispitanika navodi da u slučaju gubitka glavnog izvora prihoda, ne bi moglo pokrivati troškove života dulje od tjedan dana. Najviše su pogođeni mladi,…

Details

Kako sad razmišljamo o uvođenju eura?

Iako se približavamo početku uvođenja eura kao službene valute u Hrvatskoj, podržavanje uvođenja eura ne raste. 43% naših građana podržava, dok 40% ne podržava (uz 17% neodlučnih) uvođenje eura što je rezultat na razini onog iz lipnja 2022. Uvođenje eura više podržavaju muškarci (55% vs 45% žene), građani stariji od 55 godina, stanovnici Zagreba i…

Details

Navike konzumacije craft piva

Craft pivo ili takozvano “zanatsko pivo” pivo je malih nezavisnih pivovara, a prema hrvatskim zakonima njihova godišnja proizvodnja ne smije biti veća od 125.000 hl. Proizvodnja craft piva u Hrvatskoj je relativno mlada, počela je prije desetak godina, ali broj proizvođača i ljubitelja ovakvog piva neprestano raste. U craft pivima, uz korištenje tradicionalnih sastojaka (ječmeni…

Details

Ljetovanje izvan sezone ima svoje prednosti

Jeste li već bili na ljetovanju? Planirate li ga u posezoni ili ove godine ipak ostajete kod kuće? Nakon pandemijskog razdoblja, tijekom kojeg su nam bila značajno ograničena i razna putovanja, ljudi su se zaželjeli provesti svoj ljetni godišnji odmor, većinom negdje na obali Jadranskog mora. Ove godine znatno veći udio građana planira otići na…

Details

Kućanstva se pripremaju za loše gospodarske trendove

Aktualna zbivanja – inflacija, rat u Ukrajini, ekonomska neizvjesnost pa i pandemija o kojoj se trenutno nešto manje priča, doveli su do povećanja pesimizma građana. Više od dvije trećine građana očekuje lošiju gospodarsku situaciju u zemlji u idućih godinu dana, što je značajno više nego u prošlom kvartalu i približava se razini koju smo imali…

Details