BDP je porastao, no jesmo li mi sretniji?

U odnosu na prethodni kvartal nema promjena u visini indeksa potrošačke i ekonomske klime iz perspektive građana. Indeks potrošačke klime u laganom je porastu ako ga pratimo od „lockdown kvartala“ (1Q 2020). Tijekom ove godine taj je indeks viši nego prethodne godine i relativno je stabilan. Osobna potrošnja bitna je sastavnica razvoja gospodarstva u cjelini.…

Details

Znamo li pravilno razvrstavati otpad?

Prema procjenama iz 2020. godine, svatko od nas u prosjeku je „proizveo“ 414 kg otpada godišnje što je smanjenje od 7% u odnosu na godinu prije. Značajnija smanjenja evidentirana su za miješani komunalni i ambalažni otpad. Usvajanjem dobrih navika kao što je razvrstavanje otpada u kućanstvu i pravilno odlaganje svako od nas može doprinijeti očuvanju…

Details

Navike slušanja podcasta

Iako je od pojave prvih podcasta u svijetu prošlo već više od 15 godina, u Hrvatskoj ovaj format kao da je tek u posljednjih nekoliko godina snažnije zaživio. Slušanje podcasta polako postaje dio naše svakodnevice. Osim što su izvor razonode, postaju i način informiranja o aktualnostima iz različitih područja interesa. Kako smo i sami ljubitelji…

Details

Koliko smo zadovoljni s vlastitom pismenosti?

Pismenost u današnje vrijeme ne uključuje samo sposobnost čitanja i pisanja. Tehnološki i civilizacijski razvoj društva zahtjeva i neka nova znanja i vještine koje bi svaki pojedinac u društvu trebao usvojiti. Danas  govorimo o različitim tipovima pismenosti – digitalna, medijska, ekološka, kulturna, financijska, politička i dr. što nam pomaže u shvaćanju svijeta oko sebe. Povodom…

Details

Raspolažemo li zaista s više novca?

Tijekom korona krize, ukupna štednja građana značajno je porasla. S jedne strane, akumulacija novca može biti posljedica smanjenje potrošnje u pandemiji, a s druge strane, u nesigurnim vremenima (kao što je pandemija) želimo povećati naš osjećaj sigurnosti i imati nešto novca sa strane, za crne dane. Upravo je to najvažniji razlog zbog kojeg štede stariji…

Details

Hibridni način rada je budućnost

Rad na daljinu dominantniji je među visokoobrazovanim (46%), onima koji imaju razvijenije digitalne vještine te među poduzetnicima (62%). Samo 5% onih koji su tijekom pandemije radili na daljinu, ne vide nikakvu prednost ovakvog načina rada. Najvećom prednošću navodi se ušteda vremena jer se ne putuje na posao i s posla, a zatim i fleksibilnost radnog…

Details

Vraćamo li se na „staru 2019“?

Najnoviji podaci o percepciji potrošačke i ekonomske klime iz perspektive građana ukazuju na daljnji rast indeksa potrošačke, a naročito indeksa ekonomske klime. Nakon godine i pol življenja s koronavirusom, napokon smo dočekali barem nekakvo otvaranje i popuštanje restriktivnih epidemioloških mjera. Broj zaraženih znatno se smanjio kao i broj teže oboljelih; s druge strane povećava se…

Details

Prepoznajemo li prednosti bicikla?

Povodom Svjetskog dana biciklista proveli smo istraživanje o prijevoznim sredstvima koje ljudi koriste u svakodnevnom životu. Najviše ispitanika, njih 74%  u svakodnevnom životu koristi osobni automobil, 55% ih pješači, 32% putuje biciklom, dok 27% koristi javni prijevoz. Električni romobil, sve popularnije prijevozno sredstvo, svakodnevno koristi tek 2% ispitanika, a 1% svakodnevno koristi motor ili skuter.…

Details