Kroz cijelu godinu istraživali smo različite teme vezane uz vina i vinsku industriju*, a za sam kraj godine, prigodno, počastit ćemo vas pjenušcima 🥂
Iako se kod nas i dalje dominantno vežu uz posebne prigode, razvojem ponude ali i same kulture pijenja, pjenušci polako sve više zauzimaju poziciju pića koje se konzumira kao aperitiv, a koju tradicionalno drže jača alkoholna pića, kao što su likeri i rakije.
No, krenimo redom…
Za pjenušava vina čuli su gotovo svi – 92% punoljetne online populacije čulo je za pjenušava vina, pri čemu je taj udio nešto niži (87%) među onima u dobi od 18 do 34 godine.
No udio onih koji smatraju da su dobro poznaju pjenušava vina iznosi tek 13%. 66% navodi kako zna tek osnove, dok 21% onih koji su čuli za njih izjavljuje kako uopće ne poznaje svijet pjenušavih vina.
Zanimljivo je kako i u ovom slučaju imamo razlike po dobi, no trend je drugačiji – udio onih koji smatraju da su dobro upoznati s pjenušavim vinima najviši je među onima u dobi od 18-34 godine. Čak 27% smatra se dobro upoznatima, za razliku od tek 7% među onima u dobi od 35-54 godine i samo 2% među dobnim segmentom 55+ (za pristup izvještaju koji uključuje detaljniji prikaz po dobi javite se na improve@improve.com.hr).
Pjenušava vina većina konzumira tek par puta godišnje (38%) ili rijeđe od toga (38%), dok na mjesečnoj bazi pjenušava vina konzumira oko 9% onih koji su za njih čuli. Ponovno interesantni rezultati usporedbe po dobi – udio onih koji konzumiraju na mjesečnoj bazi najviši je među mlađim punoljetnicima, onima u dobi od 18-34 godine (16%) te značajno opada s dobi (8% među 35-54 god., i iznosi tek 3% među 55+)
Prigode u kojima se konzumiraju pjenušava vina također se razlikuju ovisno o dobi, i ukazuju na zanimljive trendove: mlađi punoljetnici, u odnosu na druge dobne kategorije, pjenušava vina nešto više od starijih konzumiraju u neformalnim situacijama i druženjima koja se odvijaju u ugostiteljskim objektima (kafići, klubovi, restorani), dok je za one srednje dobi (35-54 godine) nešto karakterističnija konzumacija u takvim situacijama ali kod kuće.
No, neovisno o dobi, prigode u kojima se najčešće konzumiraju pjenušava vina i dalje su blagdani, poput proslave Nove godine ili Božića, vjenčanja i razne godišnjice te, značajno manje, rođendani.
Pjenušava vina najčešće se konzumiraju uz desert (45%), a trećina (34%) navodi i konzumaciju kao aperitiv. Upravo ovdje vidimo veliki potencijal za pjenušava vina – kroz edukaciju potrošača, ali i osoblja u ugostiteljskim objektima, koji će gostu ponuditi pjenušavo vino kao aperitiv i kao takav izbor ga predstaviti na vinskim kartama, pozicionirajući pjenušava vina kao savršen početak obroka i druženja.
Pjenušava vina i vinski bonton
Zanimalo nas je i kakvo je znanje o pjenušavim vinima, koliko su naši sugrađni upoznati s vinskim bontonom odnosno pravilima posluživanja i konzumacije. Da se pjenušava vina, prema bontonu, poslužuju kao aperitiv zna polovica onih koji takva vina konzumiraju. Nešto je veći udio (71%) onih koji znaju na kojoj temperaturi se takva vina poslužuju, no tek trećina zna što znači oznaka Brut na bocama pjenušavih vina.
Suprotno navikama većine nas, bonton nalaže da se boca pjenušavog vina otvara pažljivo, bez eksplozivnog zvuka te da se prilikom nazdravljanja pjenušavim vinom čaše lagano primiču, ali ne kucaju, kako bi se očuvao zvuk mjehurića i elegancija. S tim pravilima bontona upoznato je nešto više od polovice onih koji pjenušava vina konzumiraju.
Brendiranje vinskih regija
I za kraj, htjeli smo provjeriti koje regije Hrvatske potrošači vežu uz pjenušava vina.
Iako se po proizvodnji pjenušavih vina ističe Plešivica, vinska regija koja se, zbog svojih idealnih uvjeta za proizvodnju pjenušavih vina, često naziva i „hrvatskom Champagneom“, većina pjenušava vina veže uz Istru. Ovi rezultati sugeriraju kako vinari iz Plešivice trebaju sveobuhvatan, strateški pristup koji uključuje marketing, promociju, edukaciju i međusobnu suradnju kako bi bolje pozicionirali svoju regiju kao vodeću regiju pjenušavih vina u Hrvatskoj.
Za više informacija o ovoj temi, a koje uključuju i detaljniji prikaz zanimljivih rezultata po dobi i regijama, javite nam se na improve@improve.com.hr
Naše objave na sličnu temu:
Interes za vinska iskustva u fizičkom i virtualnom svijetu