Povodom Svjetskog dana biciklista proveli smo istraživanje o prijevoznim sredstvima koje ljudi koriste u svakodnevnom životu. Najviše ispitanika, njih 74% u svakodnevnom životu koristi osobni automobil, 55% ih pješači, 32% putuje biciklom, dok 27% koristi javni prijevoz. Električni romobil, sve popularnije prijevozno sredstvo, svakodnevno koristi tek 2% ispitanika, a 1% svakodnevno koristi motor ili skuter.
Najmlađi ispitanici u dobi od 16-24 godine, češće od prosjeka koriste javni prijevoz (47%) ili pješače (67%). Najstarija dobna skupina, stariji od 65 godina češće pješače nego mlađi (71%). Ispitanici u dobi od 35-44 godine više od prosjeka voze osobni automobil (82%) ili električni romobil (5%).
Što se tiče razlike između spolova, muškarci više koriste osobni automobil (79% vs. 69% žene), bicikl (37% vs. 27% žene) i električni romobil (4% vs. 1% žene). Žene više preferiraju pješačenje (61% vs. 49% muškarci) i vožnju javnim prijevozom (30% vs. 24% muškarci).
Osobni automobil češće od prosjeka voze ispitanici iz Sjeverne Hrvatske (83%). U Sjevernoj Hrvatskoj češće se koriste i bicikli (43%), kao i u Slavoniji (40%) te Lici, Kordunu i Banovini (51%). Također, češće se pješači u Sjevernoj Hrvatskoj nego u drugim regijama (66%).
Javni prijevoz
najpopularniji je u Zagrebu. Koristi ga 47% ispitanika.
Zanimalo nas je i što naši ispitanici vide kao glavne prednosti putovanja biciklom. 62% navodi da je to rekreacija/fizička aktivnost. Fizičku aktivnost češće navode muškarci (67% vs. 56% žene) te ispitanici iz Dalmacije (78%).
44% kao prednost ističu financijsku uštedu, prijevoz biciklom je besplatan. 32% prijevoz biciklom vidi kao odličan način za izbjegavanje gužve te smatra da će biciklom brže doći na odredište.
31% kao prednost navodi smanjenje štetnog utjecaja na okoliš, što češće naglašavaju žene (42% vs 22% muškarci) te mlađi ispitanici u dobi od 16-24 (45%).
Vožnja biciklom podiže i raspoloženje, 13% izjavilo je da se nakon vožnje osjećaju zadovoljno i sretno.
Istraživanje je provedeno tijekom lipnja 2021. godine, a u istraživanju je sudjelovalo 1.000 ispitanika starijih od 16 godina. Uzorak je reprezentativan za online populaciju po dobi, spolu, regijama i obrazovanju.