Korisnici danas imaju malo strpljenja za mobilne aplikacije i web stranice koje im ne pružaju dobro korisničko iskustvo. Standardi su visoki jer velika je vjerojatnost da vaši ciljani korisnici već koriste visoko kvalitetne, vrlo intuitivne aplikacije.
Iako se vašem razvojnom timu može činiti da je aplikacija razumljiva i da pruža pozitivno iskustvo, to ne mora u svemu biti slučaj.
Neovisno o vještini i iskustvu stručnjaka koji su razvijali ili testirali aplikaciju, oni se ne mogu u potpunosti uživjeti u korisničko iskustvo. Jer ljudi nisu uvijek racionalni i neće se uvijek ponašati onako kako očekujemo. Korisnici često zapinju tamo gdje ne očekujete, a ponekad s lakoćom prođu dijelove o kojima ste brinuli.
Na primjer, u našem nedavnom testiranju nekoliko je ciljanih korisnika na neočekivani način interpretiralo stilizirani crtež u aplikaciji. To je crtež dovelo u koliziju sa pisanim uputama te učinilo jedan važan korak u aplikaciji ne-intuitivnim.
Testiranje je osobito korisno ako su vam potrebni jaki argumenti. Kada razvojni tim ima priliku opažati ljude koji koriste njihovu aplikaciju, to je uvjerljivo i motivirajuće iskustvo. Jer to nije samo još jedno mišljenje, nego ponašanje stvarnih korisnika.
Aplikacije se mogu testirati dok su u fazi prototipa, čime se omogućuje ranije uočavanje problema.
Što se tiče veličine uzorka u testiranju, nema pravila koje bi vrijedilo za sve. Međutim, često je dovoljno 10 do 15 osoba koji odgovaraju ciljanim korisnicima aplikacije.
Važno je imatu jasnu sliku o tome kome je aplikacija namijenjena, kako bismo iz našeg pool-a mogli odabrati ljude koji imaju upravo te karakteristike. Osim općih kriterija kao što su dob, spol, obrazovanje i digitalna zrelost, u pravilu postoji i niz specifičnih kriterija, ovisno o funkciji same aplikacije.
U našem ‘usability lab-u’ ispitanici koriste aplikaciju odnosno obavljaju ciljane zadatke. Pratimo sve što rade u aplikaciji, opažamo neverbalne reakcije i slušamo njihove spontane komentare. Ako su u nedoumici, mogu nam objasniti i pokazati što ih točno zbunjuje i zašto.
Klijenti mogu testiranje pratiti iz svog ureda, na monitoru svog računala na kojem vide i čuju ispitanika te jasno vide sve što radi u aplikaciji.
U pravilu se sama testiranja mogu obaviti u roku od nekoliko dana. U izvještaju se odvajaju važni od manje važnih problema što rezultira listom prioriteta te se sugeriraju moguća rješanja.